Ridpasset!

Tjena bloooogen! Kommit hem från ett underbart pass!
Red idag på ett dressyr pass. Äntligen börjar Marino lossna lite!
Jag kom dit och red fram lite före än dom andra. Murremuff behöver längre tid att värma upp.
Galopperade mycket i båda varven. I volter, ökade minskade både galoppen och volterna.
Sen började vi jobba. Jag lät han gå fram istället för att börja ta i tyglarna osv.
VI jobbade på volter och till sist började jag ta lite i han då han börja kännas lite varmare och mjukare.
DÅ ÄNTLIGEN släppte han!!! Det tog inte länge efter en bra uppvärmning!
Han jobbade på på tygeln och gick i form PRECIS som JAG ville!
Han tog stödet.
Åhh vad nöjd jag blev!
Det bästa var att vi hade halva passet kvar så vi kunde jobba medans han gick på tygeln och jobbade.
Vi gjorde lite skänkelvikningar, ställde, minskade, ökade osv.
Den HÄR känslan var oslagbar! Att det äntligen funkade, utan att vi behövde "tjaffsa"!
Det kanske låter knäppt men jag är STOLT över detta pass.
Som vi har kämpat. Nu åter står finslipning!
PUSS PUSS allihopa! :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0